Moda, toplumdaki tüketim trendlerini belirleyen ve ne istemeleri gerektiğini düşündüren bir tüketim anlayışı olarak tanımlanır. Günümüzde tekstil sektörü ve giyim ile birleşen moda, İtalyanca’ da süslenme ve değişiklik isteme anlamlarına gelmektedir. Latince modo kelimesinde gelir.
Modanın bir diğer anlamı, belirli bir süre etkin olan beğenin bir şeye karşı gösterilen düşkünlük gibi de anılmaktadır. Bununla birlikte gün geçtikçe moda ve trend kavramları birbirini karşılayarak aynı anlamı taşımaya başlamıştır.
Moda ve trend kavramı aynı anlama gelir. Türkçe’de “akım” anlamına gelen trendin uzun süreli olabileceği göz ardı edilmemelidir. Moda da bir akım olabilir. Trende uygun davranmak bile moda anlamına gelmektedir. Trende uygun davranmak modaya uygun davranmak anlamına gelmektedir.
Tasarımda moda ve trendler için tıklayınız. Moda hakkında akademik bilgi içinde tıklayabilirsiniz.
Trendin yani modanın ekonomi, magazin, sanat ve tasarımda yaşamın her anında büyük bir etkisi vardır. Tren oluşumları, uzun ve kısa süreli olabilir. Çevrenin modaya uyumu ve beğenmesi ile süresi uzar veya kısalır.
Trend kelimesini olarak son yıllarda oldukça fazla duyuyoruz. Peki dilimize bu kadar işleyen kelime, moda ile ayrı düşünülemiyor. Değişken bir yapıya sahip olan moda ve trendleri kim belirliyor? Tasarımcılar bir trend belirlerken nelere dikkat ediyor ya da etmeli?
Yeni bir moda ve trend yaratmak için öncelikle konunuzun özgün olması gerekiyor. Hazırladığınız koleksiyonun bir benzeri varsa taklit eder durumuna düşebilirsiniz. Dikkat çekmek ve eki yaratmak için öncelikle daha önce denenmemiş, ortaya konulmamış farklı tasarımlar yaratmalısınız.
Yeni bir şeyi ortaya çıkarmak, yeni bir trend bulmak sizin yaratıcılığınızı ve kreatifliğinizi ortaya koymalı.
Dünyaca ünlü markaların trend ve moda belirlediğini gözlemleyebiliyoruz. Dünyaca ünlü markalar günümüzde trendleri ve modayı belirler hale gelmiştir. Bir trend belirlerken bir yaratıcının olması geriye kalan tüm işleyişi tamamlamaz. Ekibinizin de tüm süreçlerde beyin fırtınası yaparak çalışması ve yeteneklerini sergilemesi gerekir.
Bilgi, fikir alışverişleri daha özgün tasarımlar için size yardımcı olur. Yaratıcılık moda ve trendlerin belirlenmesinin en önemli kuralıdır.
Tasarımlarınızın trend ve modaya uygun olabilmesi için doğru hedef kitleye ulaşması gerekmektedir. Tasarımınızı olabildiğince çok hedef kitlenize göstermek, anlatmak ve tanıtmak önemlidir.
Sadece moda için değil her alanda reklam her zaman önemlidir. Birçok yeni ağı, web sitelerini ve pazarlama araçlarını daha fazlasını kullanarak koleksiyonunuzun ilgi çekmesi pazarlama için çalışmaları yapmalısınız.
Ne kadar çok insana ne kadar çok özelliğini anlatırsanız o zaman etkili ve özel bir tanıtım yapmış olursunuz.
Tekstil sektöründe yakalanan moda ve trendleri alanının en uzmanına sormak için Mixxit’e hemen danışın. Tekstil mümessili ve işini severek yapan bir ekip ile ilerlemek daha kolay.
Detaylı bilgi için hemen arayın.